Na de kerstvakantie zijn er twee nieuwe kindjes gestart in onze klas:
Henri en Noran
Welkom in de Anna-klas. :)
Henri en Noran
Welkom in de Anna-klas. :)
Henri met zijn lieve peter Lowie
(Noran mag niet op de blog)
We mochten het nieuwe jaar al onmiddellijk inzetten met een feestje want...
Babette werd in de vakantie op 1 januari 4 jaar!
Babette werd in de vakantie op 1 januari 4 jaar!
Een verjaardagscadeautje voor juf Nadine die jarig was op 13 januari.
Vieren van de 3e verjaardag van Orion (13 januari)!
We vierden ook de 3e verjaardag van Wolf!
Hij verjaarde op 22 januari.
Hij verjaarde op 22 januari.
Op 1 februari werd Emiel 4 jaar. Wat keek hij er naar uit. Na alle andere feestjes is nu ook zijn speciale dag aangekomen.
Na al onze gezellige feestjes kunnen we van start gaan met een nieuw thema.
Bij ons nieuw thema 'Onze zintuigen' gingen we van start met alle zintuigen.
Draaien aan het rad en een voorwerp zoeken die past bij het zintuig
Welk zintuig past bij de afbeelding?
Zintuigen op de juiste plaats kleven met magneetjes
ZIEN
Bij de oogarts op controle
Anna moest ook naar de oogarts. De oogarts vertelde haar dat haar ene oogje wat meer zal moeten oefenen. Ze kreeg een plakkertje op haar oog.
En eigenlijk moeten de ogen van juf Lies ook hun best doen, maar daarvoor heb ik wel wat hulp nodig.
Ik draag een bril en soms lenzen.
Ik draag een bril en soms lenzen.
Laten we nu eens wat (zonne)brillen passen. 😎
We hebben echt onze ogen nodig als we dit zoekspel willen spelen.
Wie heeft erg goede zoekogen, maar ook een goede reactiesnelheid?
Wie heeft erg goede zoekogen, maar ook een goede reactiesnelheid?
HOREN
of niets horen
of net heel luid
Onze symbolen horen bij de luistermuur
Weet je wat je ook kan horen? Muziek!
We kunnen heel luid spelen met onze instrumenten, heel erg stil, maar ook gewoon niet spelen op de instrumenten. Kijk, maar naar Loïc. Hij is de dirigent.
We kunnen heel luid spelen met onze instrumenten, heel erg stil, maar ook gewoon niet spelen op de instrumenten. Kijk, maar naar Loïc. Hij is de dirigent.
Geboortegeschenkje gemaakt voor kleine broertje van Remi-Gentiel.
We gebruikten onze handjes.
We gebruikten onze handjes.
De mama Sarah en baby Georges-Henri kwamen zelf eens op bezoek in de klas.
VOELEN
zoeken van zacht of hard speelgoed
Anna wou in bad, het ene badje was veel te koud, het andere voelde veel te warm
Als we de twee mengen voelt dit net goed ... nu kon Anna in bad
We gebruiken onze handen voor dit spelletje. We spelen memory, maar we moeten voelen aan welke twee blokjes hetzelfde stofje hangt. Hmmm we hebben zelf een blinddoek aan zodat we ons echt concentreren.
Ook de voeldoos halen we erbij. Rarara wat voel je? We hebben namelijk speelgoed verstopt in de voeldoos.
Brrr wat voelt dat... koud aan. Maar he, we moeten dit doen.
Er zit een dino vast in het ijs. Hoe kunnen we hem bevrijden?
We oefenen het probleemoplossend denken.
Er zit een dino vast in het ijs. Hoe kunnen we hem bevrijden?
We oefenen het probleemoplossend denken.
De vriendjes die willen mogen eens schilderen met ijsblokjes.
PROEVEN
Lara bracht stukjes citroen mee, juf bracht zure augurkjes en zoete snoepjes mee.
ja, proeven is met de tong 😛
Eerst een zuurtje en dan een zoetje
gekke bekken trekken
ook Anna moest proeven
Wat is eten proeven toch leuk. Laten we nog wat dingen proeven.
Zullen we anders eens perensiroop proeven? :)
Wie wil proeven, moet wel zelf zijn/haar boterhammetjes smeren hoor.
Zullen we anders eens perensiroop proeven? :)
Wie wil proeven, moet wel zelf zijn/haar boterhammetjes smeren hoor.
De perensiroop viel duidelijk in de smaak!
RUIKEN
de kleine zeepjes in hun doosje passen
Wow wat ruik jij lekker? Heb je misschien parfum aan?
Eigenlijk niet ik heb handcrème aan. Dat ruikt ook heel erg lekker.
We verwennen elkaar met handcrème.
We kunnen zo genieten van de lekkere geur en onze zachte handen.
We verwennen elkaar met handcrème.
We kunnen zo genieten van de lekkere geur en onze zachte handen.
Weet je wat ook zo lekker ruikt, scheerschuim.
Wie zijn papa gebruikt wel eens scheerschuim?
Wie zijn papa gebruikt wel eens scheerschuim?
Rarara, wat zit er in het potje?
Er staan geurpotjes in de klas. De kleuters verbinden de geuren met de juiste foto's.
Er staan geurpotjes in de klas. De kleuters verbinden de geuren met de juiste foto's.
En wat hebben we geleerd?
Punt 1... :)
Punt 1... :)
Zintuigen verbinden met een voorwerp,
hebben we alles goed onthouden?
De 5 zintuigen die we hebben leren kennen verzamelen we op een blaadje.
We prikken de prentjes uit.
We prikken de prentjes uit.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten